Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltaknak megfelelően a Nemzeti Klímavédelmi Hatóság biztosítja ügyfelei számára az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

A Nemzeti Klímavédelmi Hatóság (a továbbiakban: Hatóság) felhívja Tisztelt Ügyfelei, valamint a gazdálkodó szervezetek képviselőinek figyelmét, hogy a gazdálkodó szervezetek számára 2018. január 1. napjától kötelező az egyes állami szervekkel való elektronikus kapcsolattartás, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségen történő dokumentumküldés és -fogadás, azaz a Cégkapu használata.

A fentiekre tekintettel tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfelünket, hogy a Hatóság a döntéseit a gazdálkodó szervezetekkel elektronikus úton közli, amelyek a gazdálkodó szervezet Cégkapujához tartozó tárhelyen érhetőek el a következők szerint.

A gazdálkodó szervezet Cégkapu-regisztrációját az alábbi elérhetőségen lehet online kezdeményezni: https://cegkapu.gov.hu

Amennyiben a gazdálkodó szervezet már rendelkezik Cégkapu-regisztrációval, úgy a beérkező küldemények a tarhely.gov.hu elérési úton történő belépést követően tekinthetők meg az alábbiak szerint.

A képernyő bal oldalán található függőleges menüoszlop „Bejelentkezve: [természetes személy neve]”feliratra történő kattintással láthatóvá válik egy legördülő menü, ahol kiválasztható a gazdálkodó szervezet Cégkapu-tárhelye.

Tájékoztatjuk továbbá a Tisztelt Ügyfeleket, hogy a Hatóság hatáskörébe tartozó ügyekben elektronikus úton benyújtandó kérelmeiket a személyre szabott ügyintézési felületen keresztül küldhetik meg, melynek elérhetősége: magyarorszag.hu

A Hatóság hatáskörébe tartozó ügyek a „Mezőgazdaság,Környezetvédelem”, azon belül pedig a „Környezet-és Természetvédelem” menüpontban érhetőek el.

További kérdés esetén, forduljon a Hatóság ügyfélszolgálatához bizalommal.

A Hatóság az Ügyfelek adatait az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezései szerint kezeli. A Hatóság az Ügyfelek adatait az általa üzemeltetett Klímagáz Adatbázisban (a továbbiakban: Adatbázis), az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye és annak Kiotói Jegyzőkönyve végrehajtási keretrendszeréről szóló 2007. évi LX. törvény 10/G. § (2) bekezdése, valamint az üvegházhatású gázok közösségi kereskedelmi rendszerében és az erőfeszítés-megosztási határozat végrehajtásában történő részvételről szóló 2012. évi CCXVII.törvény 31/B. § - ban foglaltak szerint tartja nyilván.

A Hatóság az Adatbázist érintő tervezett üzemszünetről minden alkalommal előzetesen értesíti az Ügyfeleit.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos esetleges panasz az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél (euf.gov.hu) jelenthető be.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos további kérdéseit a Kormányzati Ügyfélvonal alábbi elérhetőségein teheti fel:

Telefon: 1818, Külföldről: +36 (1) 550-1858
E-mail: ahFhYYdLQbHjRkb3MM3ZWtvemlnQDE4MTguaHU=,
Honlap: http://1818.hu
Chat indítása: https://webchat.opennet.hu/ugyfelvonal/?ref=kozig

Üdvözlettel,

Nemzeti Klímavédelmi Hatóság